به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین صومی جمعه شب در یک گفت و گوی خبری افزود: در حال حاضر وضعیت ۱۵ شهرستان از ۲۱ شهرستان بحرانی و قرمز است.

وی تعداد بستری‌های کرونا را در آذربایجان شرقی یکهزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هر روز ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که این رقم ۱۰ درصد بستری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها ۲ برابر بستری‌های ماه گذشته است و ۳۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۳۵ نفر به کمک تهویه‌ مکانیکی نفس می‌کشند.

دکتر صومی ادامه داد: تمامی تخت‌های بیمارستانی پر هستند و مجبوریم بخش‌های عادی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و با وجود مقرر بودن تخصیص ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های بناب و ملکان به این بیماران اختصاص پیدا کرده است.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی توسط برخی از شهروندان در شرایط حاد کرونایی ادامه داد: مشاهده‌ برگزاری مراسم عروسی در رستوران های شهر ، اشک پزشکان ما را در آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار موارد جدید بیماری و فوتی‌ها به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد اگر دستورالعمل ها رعایت می‌شد، این شرایط پیش نمی‌آمد.

منبع: ایرنا