اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 37476
شنبه - 24 آبان 1399 - 10:57
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۱۰ درصد کرونایی ‌های کشور در آذربایجان‌ شرقی بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: حدود ۱۰ درصد از بیماران کرونایی کشور در بیمارستان های این استان بستری شده‌اند.

۱۰ درصد کرونایی ‌های کشور در آذربایجان‌ شرقی بستری هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین صومی جمعه شب در یک گفت و گوی خبری افزود: در حال حاضر وضعیت ۱۵ شهرستان از ۲۱ شهرستان بحرانی و قرمز است.

وی تعداد بستری‌های کرونا را در آذربایجان شرقی یکهزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هر روز ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که این رقم ۱۰ درصد بستری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها ۲ برابر بستری‌های ماه گذشته است و ۳۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۳۵ نفر به کمک تهویه‌ مکانیکی نفس می‌کشند.

دکتر صومی ادامه داد: تمامی تخت‌های بیمارستانی پر هستند و مجبوریم بخش‌های عادی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و با وجود مقرر بودن تخصیص ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های بناب و ملکان به این بیماران اختصاص پیدا کرده است.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی توسط برخی از شهروندان در شرایط حاد کرونایی ادامه داد: مشاهده‌ برگزاری مراسم عروسی در رستوران های شهر ، اشک پزشکان ما را در آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار موارد جدید بیماری و فوتی‌ها به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد اگر دستورالعمل ها رعایت می‌شد، این شرایط پیش نمی‌آمد.

منبع: ایرنا