به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامعلی راستی روز شنبه در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس آمار جمعیتی مناطق مختلف، سهمیه مورد نیاز استان و شهرستان ها، مشخص، جذب و توزیع می شود، اظهار کرد: در زمینه تأمین روغن خوراکی مشکلی نداریم و توزیع به صورت مویرگی استمرار دارد؛ از یکهزار و ۴۵۳ تن سهمیه روغن آذربایجان شرقی ۵۹۰ تن جذب، ۳۶۵ تن توزیع و ۸۶۳ تن دیگر نیز در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از اختصاص یکهزار حلب روغن توقیفی توسط تعزیرات حکومتی در قالب کمک های مؤمنانه با مصوبه تنظیم بازار نیز خبر داد و اضافه کرد: یکهزار و ۳۳۱ تن روغن مارگارین مورد مصرف در صنوف تولیدی اعم از قنادان و رستوران ها نیز اختصاص یافت.

راستی از اعلام سهمیه ۹۶۹ تنی روغن برای عرضه در فروشگاه های زنجیره ای آذربایجان شرقی به صورت متمرکز خبر داد و افزود: با هماهنگی و معرفی انجمن های صنعتی، برای واحدهای فعال استان نیز براساس ظرفیت اسمی و همچنین اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب یک هزار و ۹۰۰ تن سهمیه بخش صنعت تعیین شده است .

وی بر رعایت ضوابط و فرمول سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای قیمت گذاری در خرید و فروش کالاها تأکید کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی سهمیه استان می باشد که به زودی توزیع خواهد شد.

راستی با اشاره به سهمیه آذربایجان شرقی در مورد شکر مصرفی، افزود: یکهزار و ۹۵۷ تن شکر سهمیه ماهانه استان است که براساس آمار جمعیتی در شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران مناطق و در روستاهای استان از طریق تعاونی روستایی اقدامات مربوط به توزیع انجام خواهد شد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، عمدن و تجارت آذربایجان شرقی، سهمیه استان در زمینه مرغ منجمد را ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: از ۱۵۰ تن سهمیه شهرستان تبریز ، ۱۳۰ تن توزیع شده و ۲۰ تن دیگر نیز توزیع خواهد شد.

در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی که بر پایه آینده نگری در تأمین و توزیع کالاهای اساسی برگزار شد، بر عدم ایجاد فضای امن برای محتکران و نحوه توزیع و نظارت بر بازار بر پایه کاهش قیمت ها تأکید شد.

منبع: ایرنا