اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 37507
شنبه - 24 آبان 1399 - 17:20
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی استمرار دارد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تأمین و توزیع اقلام اساسی شامل روغن، برنج، شکر و مرغ در استان استمرار دارد.

توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی استمرار دارد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامعلی راستی روز شنبه در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس آمار جمعیتی مناطق مختلف، سهمیه مورد نیاز استان و شهرستان ها، مشخص، جذب و توزیع می شود، اظهار کرد: در زمینه تأمین روغن خوراکی مشکلی نداریم و توزیع به صورت مویرگی استمرار دارد؛ از یکهزار و ۴۵۳ تن سهمیه روغن آذربایجان شرقی ۵۹۰ تن جذب، ۳۶۵ تن توزیع و ۸۶۳ تن دیگر نیز در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از اختصاص یکهزار حلب روغن توقیفی توسط تعزیرات حکومتی در قالب کمک های مؤمنانه با مصوبه تنظیم بازار نیز خبر داد و اضافه کرد: یکهزار و ۳۳۱ تن روغن مارگارین مورد مصرف در صنوف تولیدی اعم از قنادان و رستوران ها نیز اختصاص یافت.

راستی از اعلام سهمیه ۹۶۹ تنی روغن برای عرضه در فروشگاه های زنجیره ای آذربایجان شرقی به صورت متمرکز خبر داد و افزود: با هماهنگی و معرفی انجمن های صنعتی، برای واحدهای فعال استان نیز براساس ظرفیت اسمی و همچنین اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب یک هزار و ۹۰۰ تن سهمیه بخش صنعت تعیین شده است .

وی بر رعایت ضوابط و فرمول سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای قیمت گذاری در خرید و فروش کالاها تأکید کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی سهمیه استان می باشد که به زودی توزیع خواهد شد.

راستی با اشاره به سهمیه آذربایجان شرقی در مورد شکر مصرفی، افزود: یکهزار و ۹۵۷ تن شکر سهمیه ماهانه استان است که براساس آمار جمعیتی در شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران مناطق و در روستاهای استان از طریق تعاونی روستایی اقدامات مربوط به توزیع انجام خواهد شد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، عمدن و تجارت آذربایجان شرقی، سهمیه استان در زمینه مرغ منجمد را ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: از ۱۵۰ تن سهمیه شهرستان تبریز ، ۱۳۰ تن توزیع شده و ۲۰ تن دیگر نیز توزیع خواهد شد.

در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی که بر پایه آینده نگری در تأمین و توزیع کالاهای اساسی برگزار شد، بر عدم ایجاد فضای امن برای محتکران و نحوه توزیع و نظارت بر بازار بر پایه کاهش قیمت ها تأکید شد.

منبع: ایرنا