به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد افخمی دیشب در جلسه تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید اداره ثبت اسناد و املاک که در حضور فرماندار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: علی‌حسین رستمی رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک اهر از این پس در اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و ابراهیم نوری که پیش از این ریاست اداره ثبت اسناد و املاک کلیبر را عهده‌دار بود از امروز به ریاست اداره ثبت اسناد و املاک اهر منصوب شد.

وی بابیان این‌که عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر در اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان شرقی بود، افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان شهرستانی؛ عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک اهر بهتر از گذشته بوده و از وضعیت فعلی بتوان بیشترین بهره را ببریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی؛ اداره فعلی ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر را غیرقابل تحمل دانست، گفت: تاکنون سه بار از اداره فعلی ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر بازدید کرده‌ام و وضعیت این اداره از نظر محیط اداری نامناسب است و میزان آینده‌گری که می‌بایست از ارباب‌رجوعان صورت می‌گرفت بسیار کم بود و از این‌رو نیازمند احداث ساختمان جدید برای اداره ثبت اسناد و املاک اهر هستیم.

افخمی ادامه داد: به لحاظ بالا بودن آمار مراجعان به اداره ثبت اسناد و املاک اهر و نامناسب بودن فضای فیزیکی این اداره؛ به احداث ساختمان جدید نیاز داریم و هدف سازمان این است که تمامی اراضی و املاک از نظر سند تثبیت مالکیت شود.

وی در ادامه بابیان این‌که طرح کاداستر که تثبیت مالکیت اراضی و املاک است با جدیت در آذربایجان شرقی و کشور اجرا می‌شود، گفت: عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک در اجرای طرح کاداستر طی ۷ ماهه سال‌جاری برابر با عملکرد ۲۵ سال گذشته است و این طرح در آذربایجان شرقی طی سال‌جاری رشد ۲ برابری داشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی از تثبیت مالکیت حدود ۱ میلیون هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح کاداستر خبر داد، ابراز داشت: در برنامه داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تثبیت مالکیت اراضی ملی آذربایجان شرقی را با اجرای طرح کاداستر به اتمام برسانیم.

افخمی با تاکید بر این‌که آذربایجان شرقی در رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌های جاری در کشور رتبه نخست را دارد، گفت: امسال بالای ۲۴۰۰۰ فقره پرونده جاری در ادارات ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی مختومه شده که در نتیجه این همت همکاران توانستیم رتبه نخست کشوری را به دست آوریم.

تغییر و تحول‌ها در مدیریت هر مجموعه‌ای ضروری است

رسول خدابخش، فرماندار اهر نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر اظهار کرد: تغییر و تحول‌ها در مدیریت هر دستگاهی لازم است و هر مدیری می‌تواند در شهرستانی حداقل ۴ سال خدمت کند و بیش از این منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: به دلیل بازدهی‌ها است که سقف مدیریتی را ۳ تا ۴ سال تعیین می‌کنند و اگر بیش از این باشد تکرار مکررات می‌شود؛ از این‌رو استفاده از تجارب جدید و ایده‌های جدید در مدیریت دستگاه‌ها و ادارات برای بهبود خدمات‌دهی به مردم، تغییر و تحول‌ها ضروری است.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه وقتی نگاه و ایده‌های جدیدی به مجموعه‌ای وارد نشود باعث از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود، تاکید کرد: حتماً از بابت تأمین زمین و احداث ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر هر آن‌چه که در توان داشته باشیم دریغ نمی‌کنیم.

خدابخش ابراز داشت: ما نیز از ابراهیم نوری رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک اهر شناخت داریم و توصیه‌مان این است که برای جلب رضایت مردم بیش از پیش تلاش کنند، شاید نتوانیم خواسته همگان را تأمین و یا اجابت کنیم ولی رفتار خوب با ارباب‌رجوع ذهنیت‌ها تغییر می‌دهد.