به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی در گفت ‌و گو با خبرنگاران گفت: کارفرمایان واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی استان در صورت بکار گیری نیروی کار جدید از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی از دو سال معافیت ۲۳ درصدی حق بیمه سهم کارفرما برخودار می‌شوند.

وی اظهار کرد: کارفرمایان واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی می‌توانند در صورت جذب نیروی کار جدید مورد نیاز خود بدون محدودیت در بکارگیری نیروی کار از بین فارغ التحصیلان با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا از مزیت‌های این طرح بهره مند شوند.

وی با اعلام شرایط برخورداری کارفرمایان از مزایای پیش بینی شده در این طرح افزود: در صورت بکارگیری نیروی کار جدید از فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط کارفرمایان، حق بیمه سهم کارفرما و سه درصد حق بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز خواهد شد.

وی در خصوص شرایط لازم برای بهره مندی کارفرمایان از این طرح و تسهیلات ویژه آن تصریح کرد: شرایط کارفرمایان برای برخورداری از این طرح، دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی، ثبت نام در سامانه مشوق بیمه‌ای Moshavegh.mcls.gov.ir است.

فتحی در بخش دیگری به شرایط بهره مندی نیروی کار جدید از این طرح اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، دارا بودن سن کمتر از ۳۸ سال و ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir و در مجموع حداکثر سابقه تامین اجتماعی آن‌ها قبل از بهره مندی از این طرح از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد برای کارجویان ضروری است.

منبع: ایسنا