به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فرج‌نیا در گفت‌و‌گویی با اشاره به این‌که تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان آذربایجان شرقی برق‌دار شده‌اند اظهار داشت: در حوزه برق‌رسانی به روستاها؛ در حال حاضر بر روی برق‌دار کردن روستاهای زیر ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: در شهرستان اهر نیز یکی از روستاهای زیر ۱۰ خانوار به شبکه سراسری برق متصل شد و پروژه برق‌رسانی به ۲ روستای زیر ۱۰ خانوار این شهرستان تا دهه فجر سال‌جاری برق‌دار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی تکلیف قانونی خود در قبال برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار عمل کرده و به اتمام رسانده‌ایم و برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار را در اولویت قرارداده‌ایم و در هفته دولت امسال ۱۰ روستای کم جمعیت و فصلی استان نیز برق‌دار شدند و از طرفی در دهه فجر امسال ۱۱ روستایزیر ۱۰ خانوار استان برق‌دار می‌شوند.

فرج‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که با توجه به افزایش سرقت از زیرساخت‌های برق آذربایجان شرقی از قبیل کابل‌های برق؛ در حال حاضر چه میزان از تجهیزات شرکت برق استان به سرقت رفته است؟ گفت: متاسفانه سرقت کابل‌های برق در آذربایجان شرقی رواج یافته و سرقت تجهیزات برق افزایش قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: ماهانه در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از تجهیزات شبکه برق آذربایجان شرقی به سرقت می‌رود و این سرقت‌ها هزینه گزافی به شبکه توزیع برق استان وارد می‌کند، که برای جلوگیری از سرقت؛ با همکاری نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها گشت‌های مشترک در شهرستان‌های استان تشکیل داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اضافه کرد: جلسات مختلفی با مراجع انتظامی و قضایی در رابطه با سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق آذربایجان شرقی داریم و همکاری این نهادها بسیار خوب است؛ علی‌رغم انجام اقدامات امنیتی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد با این‌حال سرقت کابل‌های برق در آذربایجان شرقی طی سال‌جاری افزایش قابل‌توجهی داشته است.