به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد باقرخانی امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان حفظ بستر رودخانه ها را وظیفه همگانی دانست و افزود: در این شهرستان ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در مسیر سکونت های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از این رودخانه ها توسط افراد فرصت طلب مورد تصرف قرار گرفته است .

وی با تاکید براینکه بعضی روستاها و اراضی کشاورزی موقع سیل و حوادث مورد تهدید و خسارت قرار می گیرد، گفت: تصرف ها باعث شده است مسیر رودخانه ها تنگ تر شود و موقع سیل و افزایش آب رودخانه بدلیل نبود مسیر حرکت آب، به اراضی کشاورزی و حتی اماکن روستایی خسارت وارد می شود.
رئیس دادگستری شهرستان هم با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی، حفظ و صیانت از زمین های کشاورزی را ضروری خواند و گفت: تغییر کاربری های زمینهای کشاورزی برای احداث ویلا و ساختمان های مختلف خیانت بزرگی به امنیت غذایی و کشاورزی است و باید مسئولین دستگاههای مربوطه به این امر مهم توجه داشته باشند .
موسوی به کسانی که به صورت غیرقانونی در شهرستان اراضی کشاورزی و مسیر رودخانه ها را مورد تصرف قرار داده اند و باعث بروز مشکلات می شوند هشدار داد با متخلفان به طور جد برخورد خواهد شد.
وی منابع طبیعی را قربانی خاموش خواند و خاطرنشان کرد: تعرض به بیت المال خلاف قانون است و برخورد با متخلفین در دستور کار دادگستری شهرستان است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما