اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 37684
سه شنبه - 27 آبان 1399 - 19:59
فرماندار ورزقان :

تصرف نیمی از حریم رودخانه های ورزقان

فرماندار ورزقان گفت: افراد سودجو بیش از۵۰ درصد حریم و بستر رودخانه های این شهرستان را تصرف کرده اند.

تصرف نیمی از حریم رودخانه های ورزقان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد باقرخانی امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان حفظ بستر رودخانه ها را وظیفه همگانی دانست و افزود: در این شهرستان ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در مسیر سکونت های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از این رودخانه ها توسط افراد فرصت طلب مورد تصرف قرار گرفته است .

وی با تاکید براینکه بعضی روستاها و اراضی کشاورزی موقع سیل و حوادث مورد تهدید و خسارت قرار می گیرد، گفت: تصرف ها باعث شده است مسیر رودخانه ها تنگ تر شود و موقع سیل و افزایش آب رودخانه بدلیل نبود مسیر حرکت آب، به اراضی کشاورزی و حتی اماکن روستایی خسارت وارد می شود.
رئیس دادگستری شهرستان هم با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی، حفظ و صیانت از زمین های کشاورزی را ضروری خواند و گفت: تغییر کاربری های زمینهای کشاورزی برای احداث ویلا و ساختمان های مختلف خیانت بزرگی به امنیت غذایی و کشاورزی است و باید مسئولین دستگاههای مربوطه به این امر مهم توجه داشته باشند .
موسوی به کسانی که به صورت غیرقانونی در شهرستان اراضی کشاورزی و مسیر رودخانه ها را مورد تصرف قرار داده اند و باعث بروز مشکلات می شوند هشدار داد با متخلفان به طور جد برخورد خواهد شد.
وی منابع طبیعی را قربانی خاموش خواند و خاطرنشان کرد: تعرض به بیت المال خلاف قانون است و برخورد با متخلفین در دستور کار دادگستری شهرستان است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما