به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر خانی در جلسه شورای مسکن شهرستان ورزقان اظهار داشت: عملیات اجرایی و عمرانی در سه روستای جوشین، قره‌قیه و گوراکش از توابع این شهرستان شروع‌شده و در روستای گوراکش و جوشین ساخت‌وساز توسط اهالی در انجام است.

وی از رفع نواقص مسکن مهر ورزقان از جمله آسفالت‌ریزی محوطه با مساعدت مس سونگون و روشنایی محوطه توسط توزیع برق ورزقان خبر داد و خواستار تکمیل محوطه‌سازی و حصار کشی این سایت مسکونی در اسرع وقت شد.

بازنگری طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سیل و رانش با اقداماتی نظیر اجرای دیوار حائل ازجمله خواسته‌های فرماندار ورزقان از مدیرکل بنیاد مسکن استان بود.

حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این جلسه ضمن معرفی مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و تقدیر از زحمات الماسی مدیر پیشین، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای انجام مطلوب وظایف سازمانی باید با هماهنگی فرماندار شهرستان برای توسعه و تحقق وظایف سازمانی تلاش کنند.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به‌ویژه در بخش خاروانا خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی معابر روستایی از دیگر اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان ورزقان برای سال آینده خواهد بود.

منبع: فارس