اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 37846
شنبه - 1 آذر 1399 - 16:45
فرماندار اهر:

مهم ترین خروجی اعمال محدودیت‌ های کرونایی در اهر سلامتی مردم است

فرماندار شهرستان اهر گفت: مهم‌ترین خروجی اعمال محدودیت‌های کرونایی در اهر سلامتی مردم است.

مهم ترین خروجی اعمال محدودیت‌ های کرونایی در اهر سلامتی مردم است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در اهر گفت: باید اکیپی در رابطه با تفکیک بیماران قابل بستری و درمان سرپایی بیماران کرونایی تشکیل و حدالامکان باید از بار مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم اهر کاسته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه چند ماهی است ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی به نوعی تعطیل و کمرنگ شده است، لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع ضدعفونی و گندزدایی معابر را مجدداً در دستور کار قرار دهند. ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی شهر اهر به صورت شبانه در طول ۱۴ روز اعمال محدودیت‌های کرونایی باید از سر گرفته شود.

خدابخش افزود: تردد خودروهای بومی و غیربومی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی گفت: پلیس‌راه و اکیپ بازرسی در ورودی‌های شهر اهر از سمت تبریز، کلیبر، ورزقان و مقابل پاسگاه نقدوز در جاده مشگین‌شهر جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر می‌شوند و ورود هر خودروی غیربومی با جریمه ۱ میلیون تومانی مواجه خواهد شد. پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهر نیز در سطح شهر و ورودی‌های شهر اهر مستقر می‌شوند.

فرماندار اهر ادامه داد: تردد شبانه خودروهای بومی و غیربومی در سطح شهر اهر توسط نیروهای مستقر در شهر و دوربین‌های مداربسته و نظارتی جریمه خواهند شد.

وی در خصوص تعطیلی اصناف نیز گفت: بازار، پاساژها و کلیه صنوف در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر تا ۲ هفته آینده تعطیل خواهند بود و در صورت تخطی از قوانین؛ صنوف متخلف ۲ هفته پلمب می‌شوند.

خدابخش سپس افزود: شهرداری اهر به همراه ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای مربوطه باید بر آرامستان‌ها نظارت کنند و در کفن و دفن‌ها حضور بیش از ۱۰ نفر از اقوام درجه یک متوفیان ممنوعیت دارد. در شهر اهر ۷ آرامستان داریم که کفن و دفن در ۴ آرامستان انجام می‌گیرد، از این‌رو عدم همکاری هیأت‌امنای آرامستان‌ها در جلوگیری از ازدحام؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در شرایط فعلی مدیریت آرامستان‌ها باید بر عهده دستگاه‌های مربوطه باشد.