به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر در نشست هماهنگی احداث نخستین “مجتمع امداد جاده‌ای چند منظوره” کشور، از اهتمام و حساسیتی که برای احداث مجتمع امدادی چندمنظوره بین جاده‌ای در محور خواجه -ورزقان در میان مسئولان استانی وجود دارد تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: سال‌های گذشته مجتمع مس سونگون ورزقان در حوزه مدیریت بحران و حوادث بسیار خوب ظاهرشده است.

وی افزود: پروژه احداث مجتمع امداد جاده‌ای در بزرگراه خواجه-ورزقان پایلوت کشوری است که با تأمین مالی مس سونگون احداث می‌شود؛ لذا شایسته است دستگاه‌ها در اخذ مجوزهای لازم تسریع به‌ عمل‌آورده و همکاری لازم را با مس سونگون ورزقان  انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با تقدیر و تشکر از هلال‌احمر، پلیس‌راه، راهداری و اورژانس خاطرنشان کرد: احداث این مجتمع امدادی چندمنظوره مورد تأکید استاندار محترم، معاون عمرانی استاندار و شخص رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است.

احداث مجتمع بزرگ امداد جاده‌ای در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مس است

بیات ماکو مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان نیز در این جلسه کمک به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه را در جهت رضایت عموم مردم منطقه از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران برشمرد و افزود: احداث مجتمع بزرگ امداد جاده‌ای در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مس است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مس همواره سعی داشته است تا با مدیریت منابع محدود در دسترس بیشترین مطلوبیت و نتیجه ممکن را به دست آورد.

قطعات ۲ تا ۴ “بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز” بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمدباقر خانی، فرماندار شهرستان ورزقان هم در این جلسه، با اشاره به احداث بزرگراه خواجه-ورزقان-نوردوز با تأمین مالی مجتمع مس سونگون که قطعات دو، سه و چهار آن از روستای شالی تا ورزقان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: هم‌زمان با احداث و تکمیل قطعات باقی‌مانده بزرگراه، پروژه احداث مجتمع امداد جاده‌ای بزرگراه خواجه-ورزقان با تأمین مالی مس سونگون اجرا خواهد شد تا در سوانح جاده‌ای به حادثه دیدگان خدمات امدادی و درمانی ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه مشاور پروژه حداکثر تا دو هفته آینده می‌بایست نقشه‌های اجرایی را برای تصویب اعضاء به جلسه ارائه کند، افزود: اهمیت اجرای این پروژه ازاین‌رو است که برای اولین بار در کشور تمامی دستگاه‌های امدادی و درمانی اعم از اورژانس، هلال‌احمر، راهداری، پلیس‌راه و آتش‌نشانی باهدف هماهنگی بیشتر در یک مجتمع مستقرشده و به کاربران جاده‌ای خدمات ارائه خواهند نمود.

فرماندار ورزقان از مساعدت شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون در احداث بزرگراه خواجه-ورزقان_آقابابافرامرزی به طول ۶۰ کیلومتر و مجتمع امدادی این بزرگراه و نیز اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای دیگر طرح‌های زیرساختی این شهرستان قدردانی کرد.

لزوم تسریع در احداث مجتمع امداد جاده‌ای ورزقان

حسین‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیز اظهار امیدواری کرد: احداث مجتمع امدادی چندمنظوره توسط مس سونگون در محور ورزقان_ خواجه باید در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و منشأ خدمات برای حادثه دیدگان این محور و محورهای اطراف شود.

همچنین در این نشست علیزاده مدیرکل راهداری، سرهنگ کریم نژاد فرمانده پلیس‌راه استان، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان، مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان و مدیران میانی، مهندسین مشاور و کارشناسان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند.

منبع: تسنیم