به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین شروع به کار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تشریح اهدف کلان طرح مشترک سپاه و دانشگاه علوم پزشکی گفت: طرح مشترک محله محور و خانواده محور وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در آذربایجان شرقی آغاز شد.

صومی هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج دانست.

او گفت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری، هفت راهبرد مصوب در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سرهنگ گل محمدزاده معاون همانگ کننده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از تلاش ۹ ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیرو‌های بسیج با مدافعان سلامت در کارزار مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی کرد.

سرهنگ گل محمدزاده گفت: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا است و بی‌شک، کمک مردم و نیرو‌های داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.

 راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم از اجرای موفق اعمال محدودیت‌های تردد در ۲ روز گذشته خبر داد و از همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری در استان تعبیر کرد.

او افزود: همه مکلف به همکاری برای کنترل یک بیماری خطرناک هستیم و کمک به هم نوع و نجات یک انسان، وظیفه شهروندی ما، فارغ از وظایف اداری و سازمانی است.

حسین پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: این نهاد با تمام نیرو‌ها و داوطلبان مجموعه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همکاری می‌کند.

 احمدیان مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مهمترین طرح برای مبارزه با ویروس کرونا است و اکثر برنامه‌های ما در هفته بسیج در قالب این طرح انجام خواهد شد.

او گفت: یکی از طرح‌های مهم ما طرح کشوری شهید حاج قاسم سلیمانی است و بر اساس این طرح بسیجیان و تمامی قسمت‌های سپاه در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

 احمدیان افزود: در این طرح هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می‌شود و از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج به محلات کمک‌های پیشگیری و همیاری ارائه خواهد شد تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه کمک رسانی شود و اگر امکان قرنطینه خانگی نباشد، مکان‌هایی مشخص خواهد شد تا در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی یکی دیگر از برنامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را حمایت از افرادی دانست که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده اند که بر این اساس، برای قطع زنجیره شیوع ویروس، بسته‌های معیشتی به این افراد داده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان