به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری در نشست بررسی مشکلات و معضلات موتورسواران با اشاره به موضوع توقیف موتورسیکلت‌ها توسط نیروی انتظامی و هزینه بالای نگهداری آن، گفت: باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت و روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

وی با بیان اینکه با موتورسیکلت سواران فاقد گواهی نامه به صورت جدی برخورد نشده است خاطرنشان کرد: البته در این زمینه می‌توان در کنار بحث جریمه از مجازات‌های تکمیلی مثل الزام به آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده در استان وجود دارد که ۳۶۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه موتور سیکلت ساماندهی شده دارای پلاک انتظامی است.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت به علل مختلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند گفت: در خصوص موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه سخت گیری‌های جدی به عمل نمی‌آید و باید مجازات‌های بازدارنده‌ای در این خصوص در نظر گرفته شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و پیک موتوری ها، بیان کرد: موتورسیکلت‌های حمل بار باید با پلاک‌های اختصاصی مشخص و وضعیتشان ساماندهی و استاندارد‌هایی برای این شغل تعریف شود.

موقری با اشاره به نحوه خرید و فروش موتور سیکلت و بررسی کیفیت و ضرورت استاندارد بودن آن و با تأکید بر رعایت استاندارد‌های لازم در کلاه‌های ایمنی موتورسواران گفت: الزام واحد‌های تولیدی به تحویل موتورسیکلت به همراه کلاه ایمنی ضرورتی است که باید توسط مراجع ذیربط پیگیری و اجرایی شود.