اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 38072
چهارشنبه - 5 آذر 1399 - 17:47
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

جمع آوری و توزیع ۹ میلیاردی آموزش و پرورش برای دانش آموزان بی بضاعت در طرح کمک های مومنانه

۹۰ میلیارد ریال کمک های مومنانه در آذربایجانشرقی برای دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری و توزیع شده است.

جمع آوری و توزیع ۹ میلیاردی آموزش و پرورش برای دانش آموزان بی بضاعت در طرح کمک های مومنانه

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در حاشیه رزمایش طرح کمک های مومنانه استان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) از جمع آوری و توزیع ۹ میلیاردی آموزش و پرورش برای دانش آموزان بی بضاعت در طرح کمک های مومنانه خبر داد و گفت: در رزمایش کمک مومنانه استانی ۵ هزار بسته توسط حوزه بسیج دانش آموزی و حوزه بسیج فرهنگیان سپاه عاشورا با هماهنگی آموزش و پرورش آماده شده است.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه هایی بود که در این راه قدم های مثبتی برداشته و واقعیت این است که بخشی که آسیب پذیر است حوزه دانش آموزی است و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری ۹۰ میلیارد ریال در ۳۹ ناحیه و منطقه کمک های مومنانه برای دانش آموزان بی بضاعت جمع آوری و توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این کمک ها هم بخش معیشتی و هم بخش کمک به حوزه تحصیل دانش اموزان ارتباط دارد که در حوزه تحصیلی ۳ هزار بسته در قالب تبلت، گوشی، تلویزیون، هماهنگ شده توزیع شده است.

پاشایی ادامه داد: برنامه این است که در استان ما هیچ دانش آموزی در حوزه تعلیم و تربیت از تحصیل کنار نماند و در ابعاد مختلف روستای و شهری پوشش تحصیلی داشته باشیم بنابراین این مبلغ کمک معیشتی و تحصیلی  ادامه خواهد داشت تا نارسایی هایی که  این بیماری در سطح کشور ایجاد کرده و مخصوصا سطح تعلیم و تربیت را دچار چالش اساسی کرده از بین ببریم.

وی در خصوص ارتباط آموزش و پرورش با طرح کمک مومنانه گفت: ۵ هزار بسته توسط حوزه بسیج دانش آموزی و حوزه بسیج فرهنگیان سپاه عاشورا با هماهنگی آموزش و پرورش اماده شده است برای دانش آموزان و خانواده های بی بضاعت و در کنار این، بخش بسیار مهم مورد نیازهای دانش آموزی در حوزه لوازم التحریر، کتاب، گوشی، درس نامه وتلویزیون مربوط به آموزش و پرورش است.