اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 38133
پنجشنبه - 6 آذر 1399 - 17:17

بارش برف جاده‌ های آذربایجان ‌شرقی را لغزنده کرد

بارش برف باعث لغزندگی جاده‌ های آذربایجان ‌شرقی شد.

بارش برف جاده‌ های آذربایجان ‌شرقی را لغزنده کرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رییس پلیس راه آذربایجان‌ شرقی روز پنج شنبه در گفت وگویی گفت: در پی بارش برف جاده‌های استان لغزنده شده و به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای برون شهری ضروری است.

سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: با توجه به تداوم بارش در جاده های استان، رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی مجهز کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به بارش شدید برف در جاده های استان از جمله گردنه صائین در محور سراب – اردبیل و آزادراه تبریز – زنجان، اظهار داشت: در سایر جاده های استان نیز بارش برف به صورت خفیف در جریان است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گویی با اشاره به احتمال بارش شدید برف و بسته شدن راه‌های روستاهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان، گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد استان و فعالیت اصلی آن امروز آغاز شده است و از روز جمعه از فعالیت آن کاسته و از روز شنبه به تدریج از سطح استان خارج می شود.

محمد امیدفر، افزود: این سامانه همچنین موجب کاهش نسبی ۲ تا پنج درجه ای دمای استان شده و در مناطق گرمسیر، آبگرفتگی معابر و در مناطق سردسیر کاهش دید، اختلال در عبور و مرور خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی و لغزندگی معابر و جاده ها را به دنبال دارد.

وی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری در این روزها اجتناب کرده و در صورت ضرورت در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا