به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فیروز باقرزاده در جلسه امروز در خصوص نحوه ارائه کشاورز کارت به گندمکاران اظهار داشت: کلیه گندمکاران در سراسر استان برای اخذ کشاورز کارت بابت خرید کود شیمیایی از کارگزاری‌های شهرستان با معرفی مدیریت‌های جهاد کشاورزی به شعبات بانک کشاورزی در شهرستانها مراجعه و ضمن تشکیل پرونده نسبت به اخذ تسهیلات بانکی سرمایه در گردش کشت پاییزه در قالب کشاورز کارت اقدام کنند.

وی گفت: در قالب کشاورز کارت بین ۲ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار گندمکاران قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به خرید کود از مراکزی که توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اطلاع رسانی خواهد شد اقدام کنند.

باقرزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در  سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جهادکشاورزی برای کمک به کشاورزان در تامین نهاده‌ها طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک کشاورزی اجرا می‌کند که در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در سطح استان و در بین ۲۱ شهرستان براساس سطح زیر کشت و تولید توزیع شده است.

باقرزاده با بیان اینکه کشاورزان پس از فروش محصول خود با بانک عامل تسویه خواهند نمود گفت:  همه شعب بانک کشاورزی در صدور و تحویل کشاورز کارت آماده همکاری با کشاورزان معرفی شده هستند.

وی در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی به بانک کشاورزی گفت : با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفاً جهت خرید  کود مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: فارس