به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رئیس ‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش شبانه‌روزی مدیران اداره‌کل زندان‌های استان حتی یک نفر فوتی و یا بستری ناشی از این بیماری در زندان تبریز و سطح زندان‌های استان نداشتیم.

موسی خلیل‌اللهی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و استعدادهای گروه‌های جهادی و سایر نهادها و ادارات و مجموعه‌های مرتبط از تأکیدهای رئیس قوه قضائیه در دوره تحولی دستگاه قضا است.

وی افزود: بهره‌مندی از کمک و همکاری گروه‌های جهادی در ساماندهی فعالیت‌ها و اقدامات زندانبانی و ارتقای خدمات اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان در بهبود شرایط و حتی کاهش جمعیت کیفری و ارتقای اثربخشی مداخلات فرهنگی و تربیتی بسیار مؤثر  به‌شمار می‌رود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در همه‌گیری جهانی کرونا، زندان‌ها به‌علت کمبود فضا و امکانات و ازدحام جمعیت یکی از اصلی‌ترین کانون‌های خطر این بیماری به‌شمار می‌رود و به‌واسطه تلاش شبانه‌روزی مدیرکل زندان‌های استان‌، کارکنان و مسئولین زندان با رعایت کرامت انسانی، حقوق شهروندی و همچنین با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حتی یک نفر فوتی و یا بستری ناشی از این بیماری در زندان تبریز و سطح زندان‌های استان نداریم.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته بسیج روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را از ثمرات شجره طیبه  دانست و گفت: بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و میراث پربرکت امام خمینی(ره) است.

خلیل‌اللهی در ادامه با تقدیر از حضور حقوقدانان در این کار جهادی ابراز کرد: به‌همت مدیرکل زندان‌های استان این چندمین گروه جهادی است که در زندان تبریز در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی، اشتغال‌ و حرفه‌آموزی و بهداشت و درمان حضور می‌یابند و در این مجموعه ارائه خدمات می‌کنند که در سایه این تعامل و هم‌افزایی است که شاهد شرایط خوب در زندان تبریز و سایر زندان‌های استان آذربایجان شرقی هستیم.

وی در پایان کار زندانبانی را کاری بسیار مشکل و حساس ارزیابی کرد و گفت: برای دستیابی به موفقیت قطعاً تعامل و همکاری و کار مشترک بین مسئولان زندان‌های استان، دادستان‌ها، قضات و مدیران قضایی این نتیجه شیرین را رقم زده است که لازم است از مدیران زندان تقدیر شود که با روحیه جهادی و استفاده بموقع از امکانات و تأسیسات اداری و حقوقی و اعطای مرخصی و سایر امتیازات قانونی تا به حال توانسته‌اند بر مشکلات غلبه کنند.

منبع: تسنیم