اخبار ایران و جهان » انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
کد خبر : 3820
شنبه - 5 فروردین 1396 - 16:09

مهلت ثبت نام در شوراها تا فردا ۴ بعد ازظهر / فرصت ۲۴ ساعته رد صلاحیت شده‌ها برای اعتراض

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با مطلوب ارزیابی کردن روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها گفت: تا فردا ۴ بعداظهر فرمانداری‌ها آمادگی ثبت نام متقاضیان را دارند و چنانچه مراحل ثبت نام پایان نپذیرد، بعد از اتمام ساعت مقرر فرایند ثبت نام از افراد مذکور ادامه خواهد داشت.

مهلت ثبت نام در شوراها تا فردا ۴ بعد ازظهر / فرصت ۲۴ ساعته رد صلاحیت شده‌ها برای اعتراض

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره به نحوه تأیید صلاحیت‌ها گفت: این رویه در دو مرحله شکلی و ماهوی صورت می گیرد.

وی افزود: در حالت شکلی به اسناد و گواهی تحصیل، هویت فردی، عدم سوء پیشینه استناد می‌شود. اما در زمینه ماهوی، مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال بر اساس مجموعه استعلامات بر رد یا صحت صلاحیت متقاضیان ورود به شورای شهر و روستا اقدام می‌نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از ورود افرادی که در حوزه‌هایی نظیر فساد اقتصادی – تخلف در مدیریت شهری و مباحث امنیتی کشور مسبوق به سابقه هستند چه سازوکاری‌هایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تمام افرادی که مشمول محرومیت هستند در استعلامات مراجع چهارگانه رصد شده سپس استعلامات در هیات‌های اجرایی بررسی می‌شود. در مرحله بعد هیات نظارت بصورت ماهوی آنها را بررسی کرده و در نهایت جواب قطعی را اعلام خواهد کرد.

محمودی تصریح کرد: متقاضیانی که به هر دلیل رد صلاحیت می‌شوند این فرصت را دارند تا با مراجعه به هیاتهای استان مربوطه نسبت به تقدیم اعتراض خود اقدام کنند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه از روز پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها، مراجع چهار گانه ۱۰ روز فرصت دارند جواب استعلامات را دهند و بعد از این زمان ۵ روز هم هیات اجرایی نسبت به بررسی آن اقدام خواهد کرد، اضافه نمود: یک هفته هیات نظارت فرصت رسیدگی خواهد داشت و دست آخر هم ۲۴ ساعت به افراد رد صلاحت شده بمنظور اعتراض مهلت داده می‌شود و استان هم ظرف یک هفته به اعتراضات پاسخ خواهد داد.