به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تاکید رییس جمهور بر ممنوعیت استفاده از بیت‌‌المال از سوی داوطلبان و پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در عرصه انتخابات، اظهار داشت: ما امانت‌دار آرای مردم هستیم و باید در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و قانونمند تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی همه تحرکات داوطلبان را رصد می‌کنند، گفت: هیچ شخص یا گروهی پس از اعلام رسمی اسامی داوطلبان از طریق فرمانداری حق ندارد از تریبون‌های عمومی علیه یا له یک نامزد یا جریان خاصی استفاده کند و در صورت گزارش و مشاهده بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: هیچ یک از نامزدها و یا هواداران و طرفداران آنها اجازه هتک حیثیت نامزدهای دیگر را ندارد و باید کاندیداها در یک فضای رقابتی سالم برنامه‌های خود را در خصوص توسعه شهری ارایه نموده و از تخریب دیگر نامزدها خودداری کنند.

شبستری همچنین از نام‌نویسی ۸ هزار و ۶۴۷ نفر نامزد انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در ششمین روز از فرایند ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و تا ساعت ۲۱ روز شنبه، ۳هزار و ۳۲۷ نفر در استان و ۱۳۷ نفر در شهر تبریز نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: تا امروز در مجموع ۸ هزار و ۶۴۷ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، نام‌نویسی کرده‌اند.