به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که ظهر امروز(دوشنبه) در محل استانداری برگزار شد گفت: ایجاد ثبات در بازار کالاهای اساسی و روزمره جامعه، یکی از مهم‌ترین مطالبات بحق مردم از مسئولان است.

وی افزود: امیدواریم با وحدت و هماهنگی هرچه بیشتر در بین دستگاه‌های اجرایی و برخورد مناسب با برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه، روز به روز شاهد متعادل شدن قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم باشیم.

وی با انتقاد از تعدد قیمت کالاهای مختلف در بازار ابراز کرد: بازرسی صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات حکومتی، توجه ویژه به این موضوعات داشته و با هنجارشکنان نیز پس از تذکرات لازم، برابر ضوابط و قوانین برخورد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش اخیر قیمت مرغ در کشور اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر، هیچ مشکلی از بابت تامین گوشت گرم و منجمد مرغ در استان وجود نداشته و شاهد متعادل شدن قیمت در روزهای آتی خواهیم بود.

جهانگیری ادامه داد: تمامی اصناف به مصوبات ستاد تنظیم بازار توجه کرده و از گرانفروشی و سایر اقدامات این چنینی خودداری کنند.

وی به مشکلات موجود در سیستم توزیع کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح و کارآمدتر کردن این بخش از جمله موضوعات مهم و ضروری است که باید یکبار برای همیشه انجام شود.

راستی، دبیر کارگروه تنظیم بازار استان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات سازمان صمت برای تعدیل قیمت گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی در جامعه گفت: بازرسی‌های سازمان صمت از روزهای اخیر افزایش یافته و برای گرانفروشی‌ها، پرونده های صنفی و قضایی تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: نوسانات قیمت مرغ، موقتی بوده و پیش بینی‌های ما حاکی از تعدیل قیمت مرغ در روزهای آتی است.

فتحی، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه به بیان آخرین اقدامات این سازمان در زمینه تهیه اقلام ضروری و کالاهای اساسی مصرفی در استان پرداخت.

برخورد با پرکنده فروشی‌های مرغ، تشدید نظارت بر بازار و استفاده از ظرفیت تعاونی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل نوسانات هیجانی بازار از مصوبات مهم جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان بود.