به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی در اولین جلسه استانی بررسی روند اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان افزود: به طور میانگین روزانه چهار هزار و ۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا برای استان تعلق گرفته است.

وی شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تأمین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان را از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: حدود سه هزار تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

وی افزود: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی نیازی به آمارسازی نداریم؛ بلکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.

صومی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در وضعیت «نارنجی» کرونایی است، خاطرنشان کرد: تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد است و بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و این استان از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه‌بندی وزارت بهداشت در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد.

منبع: مهر