اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 3846
دوشنبه - 7 فروردین 1396 - 15:00

بازرسی‌ و نظارت بر نانوایی‌های شهرستان خداآفرین تشدید می‌شود

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه نان از اهمیت بالایی در سبد غذایی خانوارها برخوردار است و انجام متداول بازرسی قطعا در افزایش کیفیت نان موثر است از تشدید بازرسی‌ از نانوایی‌ها در ایام عید در این شهرستان خبر داد.

بازرسی‌ و نظارت بر نانوایی‌های شهرستان خداآفرین تشدید می‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امینیان در کارگروه آرد و نان شهرستان خداآفرین اظهار داشت: نان به عنوان قوت اصلی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در این راستا نظارت دقیق برعملکرد واحدهای نانوایی در سطح شهرستان از جمله اولویت‌های این کارگروه است که به جد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارائه آمار دقیق از تعداد واحدهای نانوایی در سطح شهرستان، وضعیت پخت نان و همچنین بررسی وضعیت پروانه کسب این واحدها از سوی اتحادیه می‌تواند کارگروه را در راستای برنامه ریزی دقیق یاری دهد.

فرماندار خداآفرین تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع آرد ونان در شهرستان باید با دقت و نظارت کامل امور آرد و نان شهرستان رصد و در جهت برطرف کردن مشکلات، تعامل و اهتمام جدی صورت پذیرد.

امینیان گفت: در صورتی که به مسائل بهداشتی و افزودنی‌های مجاز توجه شود بدون شک کیفیت نان بهتر خواهد شد و شاهد رضایت خاطر مردم خواهیم بود.

وی افزود: باید در راستای اجرایی شدن وظایف کارگروه از جمله ارتقاء کیفیت آرد و نان، مدیریت مصرف آرد، آموزش نانوایان، فعال سازی تمامی پرسنل نظارتی و تشدید بازرسی‌ها توجه ویژه‌ای شود.

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه استمرار بازرسی‌ها قطعا باعث افزایش کیفیت نان خواهد شد خاطرنشان کرد: رها کردن نانوایی‌ها عواقب سنگینی دارد و باید بر نظافت محیط کار و فردی متصدیان نظارت مستمر باشد.

امینیان کنترل و شفاف سازی نحوه توزیع آرد خام را خواستار شد و افزود؛ با توجه اینکه اغلب جمعیت این شهرستان عشایر نشین هستند باید سهمیه آرد با نظارت دقیق و به صورت عادلانه توزیع شود تا حقوق عشایر نشینان ضایع نشود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشیک واحدهای نانوایی در ایام عید گفت: همه واحدها آماده شرایط بحران باشند و سهمیه مازاد داشته باشند.