به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مقارن با روز جهانی معلولان و با حضور مسئولین ارشد استان، کلنگ احداث مجهزترین مجتمع آموزشی خیرساز دانش آموزان با نیازهای ویژه با صرف هزینه ۵۰۰ میلیاردی در ناحیه سه تبریز بر زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در این آیین، با بیان این‌که کار خیر مدرسه سازی باقیات صالحات بوده و حرکتی ماندگار برای جوامع بشری است، افزود: هم از لحاظ فضا هم از نظر امکانات و مسائل جنبی این پروژه ۲۴ کلاسه در کشور بی‌نظیر خواهد بود.

جعفر پاشایی یادآور شد: پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی، فضای مناسب و تجهیزات برای دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزش توسط معلمان اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: حدوداً ۸۳۰ دانش آموز ما فاقد گوشی و تبلت هستند که مصمم هستیم تا هر چه زودتر این کمبود نیز با کمک خیرین جبران شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی، تمرکز ما عمدتا روی بحث تجهیزات کمک آموزشی، تبلت، گوشی و تلویزیون برای دانش آموزان جهت آماده شدن برای آموزش مداوم در مدارس است.

این پروژه خیر ساز ۲۴ کلاسه، در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع در دو طبقه با امکانات، کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، مشاوره، سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنائی و نماز خانه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در ناحیه سه تبریز احداث می‌شود.

منبع: ایسنا