به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به چهار هزار و ۹۲ نفر رسید که از این تعداد سه هزار و ۶۱۱ نفر از جمعیت شهری و ۴۸۱ نفر از جمعیت روستایی هستند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون ۱۶۰ نفر از مبتلایان قطعی کرونا در شهرستان اهر جان‌باخته‌اند که از این آمار ۲۵ نفر مربوط به روستاهای اهر است.

میرزاپور ادامه داد: ۶۵ درصد افراد مبتلای دهه اول آذرماه سابقه حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را داشته‌اند. به شدت نگران تجمعات و دورهمی‌های شب یلدا هستم، در این شرایط همه افراد را باید آلوده در نظر بگیریم.

وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات، مراسم، جشن، عزا و تردد بی‌مورد پرهیز کنند. برای قطع زنجیره انتقال بیماری عدم تردد، عدم حضور در تجمعات و کاهش تماس‌ها توصیه می‌شود.

وضعیت شکننده کاهش آمار مبتلایان به کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر افزود: استفاده از ماسک در بیرون از منزل، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و عدم حضور در فضاهای سربسته احتمال ابتلاء را کاهش خواهد داد.

میرزاپور افزود: با توجه به محدودیت‌های دو هفته‌ای شرایط چند روز اخیر هم از نظر تعداد مبتلایان و هم از نظر شدت بیماری بهتر شده است ولی این وضعیت به شدت شکننده است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به افزایش موارد در اواخر آذرماه و دی‌ماه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به خبرهای امیدوارکننده در خصوص واکسن، همراهی مردم در چند ماه آینده می‌تواند منجر به کاهش مرگ و میر اطرافیان شود.