به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بررسی اعطای تسهیلات به واحدهای گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در استان، گفت: فعالان صنعت گردشگری از جمله اقشاری هستند که بعد از شیوع بیماری کرونا متحمل بیشترین زیان شده اند.
علی جهانگیری بر حمایت هرچه بیشتر مسئولان از فعالان این حوزه تأکید کرد و گفت: باید علاوه بر حمایت‌های مصوب دولت، سیاست‌های حمایتی استانی نیز تدوین و اجرا شود.

وی ادامه داد: بیماری کرونا باعث بیکاری موقت تعدادی از فعالان گردشگری در استان شده که امیدواریم با افزایش حمایت از این قشر، شاهد فعالیت هرچه بهتر و بیشتر صنعت گردشگری در استان باشیم.

جهانگیری با اشاره به آمار مقایسه‌ای استان‌های مختلف کشور در پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف، اظهار داشت: خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی در این بخش، عملکرد مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه خواستار اولویت‌دهی اصناف مرتبط با صنعت گردشگری در تشکیل پرونده‌های بانکی برای دریافت تسهیلات شد.

غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این جلسه از آمادگی این اداره کل برای استمهال بدهی مالیاتی فعالان گردشگری استان خبر داد.

در این جلسه تمدید مهلت پرداخت بدهی معوقه تولیدکنندگان و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۹۹ به شرط پرداخت بدهی سال ۹۸ تصویب شد.