اخبار منطقه ارسباران » عمومی
کد خبر : 38748
سه شنبه - 18 آذر 1399 - 18:36
فرماندار ورزقان:

اجرای دو پروژه زیست ‌محیطی با مشارکت مس سونگون در ورزقان

فرماندار ورزقان از اجرای دو پروژه زیست ‌محیطی با مشارکت مس سونگون در ورزقان خبر داد.

اجرای دو پروژه زیست ‌محیطی با مشارکت مس سونگون در ورزقان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر خانی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ورزقان گفت: پروژه شبکه خط انتقال و تصفیه ‌خانه فاضلاب و محل جدید دفن زباله شهر ورزقان دو پروژه مهم زیست ‌محیطی برای شهرستان است که با مشارکت مس سونگون اجرا می‌شود.
باقر خانی با اشاره به اینکه مکان‌یابی و مجوزهای لازم برای اجرای پروژه لندفیل جدید شهر ورزقان انجام و مطالعات اولیه نیز صورت گرفته است، گفت: با طراحی صورت گرفته این پروژه در ۵۰ سال آینده مشکل پسماند شهر ورزقان و روستاهای بخش مرکزی را مرتفع می‌کند.

وی اجرای پروژه شبکه، خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ورزقان را دومین پروژه زیست‌محیطی شهرستان برشمرد و افزود: مطالعات و مکان‌یابی تصفیه‌خانه فاضلاب ورزقان توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام‌شده و در مرحله اخذ ردیف اعتباری قرار دارد که برای تسریع در اجرای پروژه مشارکت مس سونگون جلب می‌شود.

فرماندار ورزقان، مشارکت شرکت مس در اجرای پروژه‌های زیرساختی شهرستان به‌ویژه‌ پروژه‌های زیست‌محیطی را اقدامی شایسته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در منطقه و چالش‌های زیست‌محیطی فعالیت معدن برشمرد و افزود: مس سونگون برای راه‌اندازی نهالستان کاشت درختان سازگار و بومی با شرایط آب و هوایی منطقه پیش‌قدم شده تا به این طریق تخریبات ناشی فعالیت معدنی جبران شود.