اخبار استان آذربایجان شرقی » فناوری
کد خبر : 38875
پنجشنبه - 20 آذر 1399 - 18:21

رونمایی معاون وزیر علوم از دو طرح فناورانه در تبریز

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از دو طرح فناورانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی کرد.

رونمایی معاون وزیر علوم از دو طرح فناورانه در تبریز

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در بازید دکتر غلامحسین رحیمی از دستاوردهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجانشرقی، از یک تلسکوپ بومی سازی شده و پارک علم و فناوری مجازی رونمایی شد.

تلسکوپ ۸ اینچی بازتابیده با ۲۰۳ میلیمتر قطر ورودی نور و فاصله کانونی یک هزار میلیمتر خطای اپتیکی بسیار کمی در مقایسه با نمونه های دیگر تولید داخل دارد که به گفته سازنده تلسکوپ، علت آن نبود هیچگونه موج و انحراف روی آئینه های آن است.
پارک علم و فناوری مجازی هم برای افزایش تعامل شرکت ها به صورت نوین و ارائه محصولات دانش بنیان و فناور شرکت ها، به صورت سه بعدی در محیطی ۳۶۰ درجه طراحی شده و امکان مشاهده تمام شرکت های مستقر در پارک و محصولات آنها، برگزاری جلسات تصویری در داخل غرفه شرکتها، خدمات بازاریابی و مشاوره حقوقی به شرکت ها را بدون مراجعه حضوری فراهم کرده است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بازدید از محصولات فناورانه تولید شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی سیاست این وزارتخانه را توسعه واحدهای فناور را عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا باید ساختارها و بسترها برای استقرار این واحدها باید توسعه یابد.
وی افزود: مهمترین این بسترها برای استقرار کسب و کارهای فناورانه، پارک های علم و فناوری است که هم اکنون ۴۳ پارک در سراسر کشور فعالیت می کند.
رحیمی ادامه داد: در کنار پارکها ، مراکز رشد و نوآوری ، مراکز پیش رشد و پردیس های علم و فناوری بسترهای دیگری برای توسعه فناوری است که تلاش دولت برای گسترش این مراکز است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای بالای علمی، نیروی انسانی و صنعتی موجود برای توسعه فناوری در شهر تبریز تصریح کرد: بسترهای پارک علم و فناوری در این شهر متناسب با این ظرفیت توسعه پیدا نکرده و برای پاسخگویی به نیازهای فناوران باید گسترش یابد و در کنار حمایتهای وزارت علوم، همه باید در این زمینه کمک کنند.
بیش از ۳۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی استقرار دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما