به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی روز شنبه در کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا، افزود: سوخت مورد نیاز نیروگاه های استان باید تامین و از قطعی برق جلوگیری شود. با قطعی برق، وسایل گرمایشی نیز از کار خواهند افتاد که این در فصل سرما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود گاز در شرایطی که مصرف گاز در کشور افزایش یافته، نیروگاه های استان متناسب با سهمیه ابلاغی از سوی کمیته مدیریت سوخت نیروگاه های کشور بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی فعالیت خواهند کرد.

رحمتی اظهار کرد: تا زمانی که از سوی این کمیته مشخص شده و به نسبت سهمیه تعیین شده، در زمان های اضطراری به صورت محدود در نیروگاه ها از سوخت مازوت یا گازوییل استفاده شود تا کمبود گاز در کشور جبران شود.

آذربایجان شرقی به تولید سالانه حدود ۲ هزار مگاوات برق با مشکل تامین سوخت گاز برای نیروگاه های خود در فصل سرما مواجه است؛ استفاده از مازوت در زمستان برای نیروگاه های استان در سال های قبل، انتقاد مردم و طرفداران محیط زیست استان از این روال به دلیل آلایندگی های زیست محیطی ناشی از آن را به دنبال داشته است.

مردم و مسوولان آذربایجان شرقی می گویند اگر قرار است نیروگاه ها در فصل سر برای مدت مشخصی مازوت استفاده کنندف این امر باید به صورت برابر و عادلانه برای همه مناطق کشور اعمال شود.

منبع: ایرنا