به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل الهی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از واحدهای مشکل دار، اظهار داشت: از جمله برنامه های تحولی که دستگاه قضایی استان که جزو دستورات صادره از سوی رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی بوده و بر آن تاکید داشته اند حمایت از واحدهای تولیدی است.
وی با بیان اینکه برنامه راهبردی دستگاه قضایی از بین بردن زمینه رانت خواری و ویژه خواری و مبارزه با مظاهر فساد است، افزود: گاهاً خود فساد مشکلات بسیاری را در مسیر تولید ایجاد کرده و زمینه سرمایه گذاری مشروع در جامعه را از بین می برد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در کنار مبارزه با فساد و رانت خواری، برنامه های دستگاه قضایی حمایت جدی و همه جانبه از واحدهای تولیدی و مشروع و مولد بوده که وسیله اشتغال جوانان این مرز و بوم را فراهم می کنند
وی ادامه داد: در خصوص حمایت از سرمایه گذاری مشروع آذربایجان شرقی استان پیشتاز بوده و تا به امروز ۱۷ واحد صنعتی با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشته و در حال تولید است.
خلیل الهی بیان کرد: از جمله واحدهای تولیدی احیا شده در استان، بلبرینگ سازی تبریز و کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی بوده که به دلیل رعایت نشدن اهلیت افراد در زمان واگذاری دچار مشکل شده بودند، اما با تلاش های دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشته و در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: البته اقدامات و تلاش ها از سرمایه گذاری مشروع و تولید ادامه خواهد داشت و تنها شعار نیست بلکه برنامه راهبردی است که رئیس قوه قضائیه ترسیم کرده اند و ما نیز مکلف به اجرای آن هستیم.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:  ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مشروع جوانانی که به دنبال اشتغال هستند وظیفه همه مسولان بوده تا خواسته جوانان این مرز و بوم را محقق سازند.