به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: این شرکت در زمینه تولید برق، دامپروری صنعتی، معادن و فراورده های دارویی از جمله تولید انواع سرم‌های حیوانی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند سرمایه‌گذاری می‎کند

محمد رضوانی فر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستانهای خداآفرین، کلیبر و هوراند حوزه های تولید برق ، دامپروری صنعتی، معادن و فراورده های دارویی را از جمله طرحهای با قابلیت سرمایه گذاری دراین سه شهرستان نام برد و ابراز امیدواری کرد تا با ارزیابی میدانی تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی این طرح ها آغاز شود .

وی با بیان اینکه شهرستانهای سه گانه شمال آذربایجان شرقی از ویژگیهای منطقه ای مناسب و نیروی انسانی فعال برخوردارند، گفت در صورت تسریع و تسهیل ورود سرمایه گذاران به منطقه امکان جذب سرمایه گذاران بعدی میسر می شود .

مدیر عامل شستا توجیه اقتصادی طرحها و امکان ارز آوری ، ضریب بالای اشتغال و سازگاری با محیط و شرایط منطقه را از اولویت های سرمایه گذاری این شرکت عنوان کرد .

علی امیری راد فرماندار خداافرین هم با اشاره به ظرفیت های متعدد منطقه در حوزه های مختلف کشاورزی ، دامپروری ، گردشگری ، گیاهان دارویی ، شیلات و معادن افزود: این شهرستان با وجود سد قیز قلعه سی مستعد سرمایه گذاری در حوزه برق است .

نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت سنجی و معرفی طرحهای کارآفرینی برای سرمایه گذاری در سه شهرستان گفت: به رغم وجود ظرفیت های بالقوه و خدادادی در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری همچنین وجود منطقه آزاد ارس بخشی از مردم این شهرستانها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که این اتفاق خوشایندی نیست.

حسین حاتمی گفت: باید تلاش کنیم با حمایت مسئولان و در سایه همکاری و همدلی از وجود ساختارهای اقتصادی از جمله شرکت های سرمایه گذاری مثل شستا بهره مند شویم تا استعدادها و ظرفیتهای شهرستانها در راستای رفاه حال مردم و بهبود معیشت و اشتغال ساکنان وتوسعه متوازن شکوفا شود .

وی همچنین از آغاز عملیات برق رسانی در محور کلیبر _جانانلو وب هره برداری کامل از این طرح تا دهه فجر امسال خبر داد .

مدیر منطقه آزاد مرکز خداآفرین نیز از معافیت مالیاتی در حوزه سرمایه گذاری و نبود محدودیتها برای سرمایه گذاران در محدوده این منطقه خبرداد .

در پایان این جلسه امیر علیاری کیقباد با حکم استاندار آذربایجان شرقی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی خداآفرین معرفی شد.

شهرستان های خداآفرین ، کلیبر و هوراند در شمال شرق استان آذربایجان شرقی و در منطقه ارسباران واقع شده اند و کلیبر و خداآفرین جزو زون های منفصل منطقه آزاد ارس محسوب می شوند.

منبع: ایرنا