به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد ارشدی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز و شهرستان‌های تابع امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پرستار گفت: ۹ هزار نفر در کل استان جزو خانواده پرستاری هستند ولی با این حال ۴ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد که با تزریق این تعداد به کف استاندارد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان بهداشت جهانی نام سال ۲۰۲۰ را پرستار نامید که هدفش نشان دادن اهمیت این جایگاه بود، گفت: بعد از آن کرونا آمد و این اهمیت را بیش از هر روز نشان داد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز و شهرستان‌های تابع با اشاره بر اینکه در شرایط عادی نصف مقدار مورد نیاز برای تخت بیمارستانی پرستار داریم، گفت: با شیوع کرونا تعداد مراجعات بسیار زیاد شد که اکثرا بدحال بوده و در شاخص مراقب بسیار زیاد قرار داشتند که با این تعداد کمبود پرستار به سمت یک بحران حرکت می‌شد ولی با تدبیر و ایثار و گذشت این اتفاق نیافتاد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم پرستاری ایران بسیار جوان است و تصور کنید یک جوان ۲۳ ساله وارد بیمارستان می‌شود ولی نمی‌داند که آیا سالم از این بیمارستان خارج خواهد شد، گفت: با روش‌های مختلف تزریق نیرو انجام گرفت که صرفا برای پر کردن خلا‌ء‌ها بود در حالیکه همچنان کمبود نیرو داریم.

ارشدی یادآور شد: شرایط طاقت‌فرسا برای پرستاران ایجاد شد زیرا تحمل آن لباس‌ها و سرپا ایستادن‌های طولانی، تشنگی، تنفس و غیره بسیار غیرقابل تحمل است.

وی متذکر شد: تاکنون یک ریال دریافتی از کارانه همکاران افزایش نیافته است و اگر پاداشی مطرح شده است به خاطر جبران این ماه‌های گذشته می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز و شهرستان‌های تابع بیان داشت: نزدیک به ۱۰۰ نفر از همکاران پرستاری با بیش از ۲۵ سال سابقه از طریق شکایت به دیوان عالی شامل بازنشستگی و شغل سخت و زیان‌آور شدند و جایگزین آنها نیروهای جوان شده است.

وی بیان داشت: ۹ هزار نفر در کل استان جزو خانواده پرستاری هستند ولی با این حال ۴ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد که با تزریق این تعداد به کف استاندارد خواهیم رسید.

ارشدی خاطرنشان کرد: البته یک استخدام ۳۰ هزار نفری در وزارت بهداشت وجود دارد که اکثرا تبدیل وضعیت خواهد بود و این جا را برای استخدام قراردادی فراهم خواهد آورد.

منبع: فارس