به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان ‌شرقی از صدور نهمین مجوز مجموعه‌داری خصوصی در استان برای “مجموعه اسناد تاریخ معاصر” خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام اینکه این مجوز به ناصر بخشی داده شده است، خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان شرقی دارای مجموعه‌های غنی و ارزشمندی است که هرچه بیشتر باید به آن‌ها توجه کرد.

وی گفت: طی چهار سال گذشته تلاش بسیاری در راستای کاهش فرآیندهای اداری برای سامان‌دهی مجموعه‌های خصوصی انجام شده است تا روند اخذ مجوز را برای مجموعه‌داران هموار کنیم.

حمزه زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه و سامان‌دهی مجموعه‌های خصوصی شده است، گفت: مجموعه‌داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم‌داشت در این حیطه فعالیت می‌کنند که در این راستا وظیفه ثبت و سامان‌دهی این اقدامات ارزشمند بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از پیگیری‌های انجام‌شده توسط امور موزه‌های استان، مجوز مجموعه‌داری برای “مجموعه اسناد تاریخ معاصر” برای آقای ناصر بخشی از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد.

حمزه‌زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت و محتوای غنی مجموعه اسناد تاریخ معاصر که توسط ناصر بخشی گردآوری شده، در تلاش خواهیم بود تا پیش از اتمام مراحل اجرایی این موزه، مجموعه اسناد تاریخی را به صورت نمایشگاهی در مجموعه‌های تحت پوشش این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به نمایش بگذاریم.

پیش از این هشت مجوز مجموعه داری برای مجموعه صنوف مختلف بازار تبریز، مجموعه ابزارآلات و ادوات صنعتی قدیمی و مجموعه های کبریت، رادیو ، سماور، صدا، خودروهای کلاسیک، چاپ و صحافی معاصر در استان آذربایجان شرقی صادر شده است.