به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی، گفت: اگرچه فعالیت بدنی در محیط بیرون بسیار لذت بخش است، اما برای محافظت از خود و دیگران از کووید۱۹ لازم است اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط و خلوت بودن، به پارک و فضای سبزی که نزدیک منزل است، مراجعه کنید، چرا که طی مسافت زیاد برای رسیدن به پارک و فضای سبز ممکن است باعث گسترش کرونا شود.

وی گفت: در صورت طی مسافت‌های طولانی، ممکن است در طول مسیر توقف کنیم و باعث شود که با افرادی که قبلا تماس نداشته‌ایم، تماس برقرار کنیم و یا در معرض سطوح آلوده به ویروس کرونا قرار بگیریم.

درستی خاطرنشان کرد: در صورت رفتن به پارک و فضاهای سبز دور، تا حد امکان از وسیله شخصی استفاده و فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کرده و با فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست و یا ضدعفونی کردن و ملاحظات مربوط به سرفه و عطسه، خود و دیگران را از مبتلا شدن به کووید ۱۹ محافظت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از انجام هرگونه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در مراکز شلوغ خودداری کنید، گفت: در صورت ابتلا به مشکلات زمینه‌ای از جمله دیابت، بهتر است در منزل ورزش کنیم و در صورت ورزش در خارج از منزل، باید حتما از ماسک استفاده کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه با تاکید بر اینکه برای حضور در مکان‌های خارج از منزل از ماسک استفاده کنید، اظهار کرد: در مورد کودکان کم‌تر از دو سال، افرادی که مشکل تنفسی دارند و افرادی که بدون کمک دیگران قادر به حرکت دادن ماسک نیستند، نباید از ماسک استفاده شود، بنابراین بهتر است که این افراد را به مناطق شلوغ نبرید.

منبع: ایسنا