به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین صومی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت که به منظور افتتاح ۹ پروژه سلامت پژوهش و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اجرای ۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ی کووید۱۹ در این دانشگاه گفت: این طرح‌ها توانستند قسمتی از نیازهای استان در تمامی حوزه‌های مربوطه به ویژه در حوزه‌ی ماسک‌های سه لایه جراحی و N95 و N99 را برطرف کنند.

صومی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۲۶ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۳ محصول دانش بنیان این دانشگاه تا به حال تجاری سازی شده است.

وی با اشاره به فروش ۱۱ میلیارد تومانی محصولات دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول سال جاری، افزود: یک و نیم میلیارد تومان از این میزان به کشورهای خارجی صادرات شده است.

وی از تداوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخش صنعت و انعقاد شش قرارداد در این زمینه در شش ماه اول سال جاری خبر داد و افزود: در شش ماه نخست سال حدود ۳۰ اختراع ثبت شده توسط همکاران دانشگاه داریم و ۹ طرح فناورانه نیز وارد مرحله‌ی عقد قرارداد شده‌اند.

صومی در خاتمه متذکر شد: امسال پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب شده و فضای پارک در حال طراحی است؛ مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد، گام بزرگی برای دور هم جمع کردن نوآوران بخصوص قشر جوان دانشجو بود.

منبع: ایسنا