به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسعود تربتی در گفت و گویی گفت: از زمان ورود کرونا به ایران و شهرستان اهر، بیمارستان باقرالعلوم اهر پذیرای هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا بوده که حدود ۵ هزار نفر از مبتلایان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و نزدیک ۳ هزار بیمار هم در این بیمارستان بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیمار بستری، ۱۹۰ نفر جان باخته‌اند که از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است. تجمعات مخصوصاً در محیط‌های بسته نقش مؤثری در افزایش آمار بستری‌ها و فوتی‌های شهرستان اهر داشته است.

تربتی افزود: به صورت میانگین روزانه بیش از ۹۰ تخت از ۱۲۰ تخت بیمارستان باقرالعلوم اهر به بیماران کرونایی اختصاص داشته است. تجربه هفته‌های اخیر نشان داد که اعمال محدودیت‌ها و رعایت آن از سوی مردم به کاهش ۵۰ درصدی میزان بستری‌ها کمک می‌کند.

وی گفت: اگر امسال شب یلدا را بدون تجمع برگزار کنیم، سال آینده شانس بیشتری برای برگزاری پرشور آن همانند سال‌های گذشته خواهیم داشت اما اگر رعایت نکنیم، متأسفانه ممکن است جای عزیزان‌مان را در آیین شب یلدای آتی خالی ببینیم.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: کادر درمان در چند ماه گذشته سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند، مراعات توصیه‌ها و پرهیز از تجمع شب یلدا علاوه بر این‌که می‌تواند از هدر رفتن احتمالی خدمات و زحمات کادر درمان بکاهد، از بروز پشیمانی در روزهای آتی هم خواهد کاست و یلدایی شیرین و شاد را برای خانواده‌ها به ارمغان خواهد گذاشت.