به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش ۲۸ درصدی صادرات غیر نفتی نشانهٔ افزایش نرخ تولید در استان است و در زمان کنونی با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمنان و محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرآیند تولید در استان همچنان روندی صعودی دارد.

او گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بود و کشور‌های چین، هند، ایتالیا و روسیه هم جزو بازار‌های صادراتی استان هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی افزود: بیشترین کالا‌های صادراتی مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت‌های معدنی، چدن، آهن و فولاد بودند.

امین زاده گفت: اهداف صادراتی مجموعه‌های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش‌های صنایع فولادی، پتروشیمی ، شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا پایان سال محقق می‌شود.

او با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم از سوی دشمنان مشکلاتی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ایجاد کرده است گفت: در این زمان صاحبان صنایع به عنوان سرداران جبهه تولید مانند رزمندگان دفاع مقدس با مقاومت و ایثار و مدیریت مشکلات، مقابل تحریم‌ها ایستاده اند.

آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در صادرات کشور است و ۹۰ درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به بخش خصوصی است.

کشور‌های هدف صادرات کالا‌های تولید شده استان ۶۲ کشور است و منطقه اوراسیا و کشور‌های همسایه در صدر برنامه‌های توسعه تجارت خارجی این استان قرار دارند.