اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 39229
جمعه - 28 آذر 1399 - 11:45

افزایش ۲۸ درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

صادرات غیرنفتی استان در ۸ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۸ درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش ۲۸ درصدی صادرات غیر نفتی نشانهٔ افزایش نرخ تولید در استان است و در زمان کنونی با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمنان و محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرآیند تولید در استان همچنان روندی صعودی دارد.

او گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بود و کشور‌های چین، هند، ایتالیا و روسیه هم جزو بازار‌های صادراتی استان هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی افزود: بیشترین کالا‌های صادراتی مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت‌های معدنی، چدن، آهن و فولاد بودند.

امین زاده گفت: اهداف صادراتی مجموعه‌های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش‌های صنایع فولادی، پتروشیمی ، شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا پایان سال محقق می‌شود.

او با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم از سوی دشمنان مشکلاتی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ایجاد کرده است گفت: در این زمان صاحبان صنایع به عنوان سرداران جبهه تولید مانند رزمندگان دفاع مقدس با مقاومت و ایثار و مدیریت مشکلات، مقابل تحریم‌ها ایستاده اند.

آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در صادرات کشور است و ۹۰ درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به بخش خصوصی است.

کشور‌های هدف صادرات کالا‌های تولید شده استان ۶۲ کشور است و منطقه اوراسیا و کشور‌های همسایه در صدر برنامه‌های توسعه تجارت خارجی این استان قرار دارند.