به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عبداله صفری روز شنبه ۲۹ آذر، در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که به صورت وبینار و با حضور جمعی از پرستاران نمونه واحدهای درمانی تبریز برگزار شد، ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد، ۱۶۰ هزار پرستار در کشور و هشت هزار نفر نیز در بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی تبریز فعال هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۵۰ هزار نفر از پرستاران به کرونا مبتلا و ۱۰۰ نفر نیز شهید شدند، ادامه داد: در استان ما نیز ۳۲۰۰ پرستار به کرونا مبتلا شده و چندین نفر به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه در بحث نیروی انسانی نیز طی سال اخیر با زحمات و هدایت‌های رئیس دانشگاه، کمبودی نمود پیدا نکرد و از دی ماه سال ۹۸ آزمون‌های استخدامی در چند محور برگزار شد، گفت: نفرات قبول شده باید طبق روال از نیمه سال به‌کار گرفته می‌شدند، اما به دلیل نیاز شدید به تزریق نیروی انسانی جدید، با دستور رییس دانشگاه این امر به صورت فورسماژور و ترک تشریفات اداری انجام و  تقریبا ۱۹۳ نفر به کار گرفته شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه همچنین، در دو نوبت نفرات ذخیره (کارنامه سبزها) نیز جذب شدند، ادامه داد: آزمون استخدامی قراردادی و نیروهای شرکتی نیز در مناطق محروم انجام شد و در کل در طول این یک سال اخیر بیش از ۱۳۰۰ نفر جذب کرده‌ایم که روزانه ۴۰ نفر به علت ابتلا از مدار خارج می‌شوند.

وی در رابطه با پرداختی‌های پرستاران نیز گفت: در سطح کشور حدود ۱۸ ماه معوقه پرداختی برای پرستاران وجود داشت، اما در استان ما تقریبا ۱۲ ماه بود و مقرر شد معوقات به صورت متمرکز در بیمارستان‌ها توزیع شود.

وی افزود: امروز با جرات می‌توانیم بگوییم که هیچ دانشگاهی مانند تبریز وجود ندارد که این تعداد از معوقات را تسویه کند؛ امیدواریم تا پایان سال تمام معوقات را پرداخت کنیم.

صفری در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پرستاران به‌غیر از خدمت رسانی، دغدغه دیگری نداشته باشند، گفت: یک آزمون استخدامی دیگری نیز در راه است که تقریبا هفت هزار نفر از طریق آن جذب خواهند شد و آگهی آن در دی ماه منتشر و آزمون نیز در نیمه اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی از پرستاران نمونه‌ی واحدهای درمانی تبریز و شهرستان‌ها تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا