اخبار شهرستان » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 39321
یکشنبه - 30 آذر 1399 - 11:10
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

فضای درمانی بیمارستان اهر ۲۰۰۰ مترمربع توسعه می ‌یابد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از افزایش ۴۶ تخت بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر تا دهه فجر خبرداد و گفت: فضای درمانی این بیمارستان دوهزار مترمربع توسعه می‌یابد.

فضای درمانی بیمارستان اهر ۲۰۰۰ مترمربع توسعه می ‌یابد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی موانع و مشکلات طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر ضمن تبریک روز پرستار با گلایه از کمبود امکانات و نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر تصریح کرد: معیشت و درآمد کادر درمان در مقابل خدمات‌رسانی بسیار اندک است از این‌رو مجلس از طرح و لوایحی که بتواند از مشکلات کادر درمان بکاهد حمایت می‌کند.

وی از توسعه دوهزار مترمربعی فضای درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و افزود: بخش‌های جدید ال‌. دی‌. آر با ۱۵ تخت، دیالیز با ۲۱ تخت و بخش ویژه مراقبت با ۱۰ تخت و مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی تا دهه فجر در بیمارستان باقرالعلوم اهر راه‌اندازی می‌شود و در مجموع ۴۶ تخت بستری به ظرفیت این بیمارستان اضافه خواهد شد.

وی تأمین و نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان باقرالعلوم اهر را جزو اولویت‌ها و نیازهای اساسی در شرایط کرونایی عنوان کرد، یادآور شد: در ایام کرونایی برای اینکه مشکلی در تأمین اکسیژن نداشته باشیم لازم است تا شرکت طرف قرارداد دستگاه اکسیژن‌ساز را در محل تعیین شده این بیمارستان نصب کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر که قرار بود در خدمت مردم باشد با گذشت ماه‌ها هنوز این وعده تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه پرستاری که شب‌ها و در شرایط کرونایی دقیقه‌ای خواب ندارد و هر لحظه از بیماران مراقبت می‌کند، قابل ستایش است افزود: نمایندگان مجلس وظیفه دارند تا در سنگر پارلمان از حق و حقوق پرستاران دفاع کنند.

وی گفت: پرستاران شاغل در بیمارستان‌های اهر و هریس در مقایسه با برخی شهرستان‌ها از نظر امکانات و تجهیزات با کمترین تجهیزات و امکانات به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

محرم‌زاده خاطرنشان کرد: سختی شغل و زحمات کادر درمان به خصوص پرستاران در شرایط کرونایی مضاعف‌تر شده است و کادر درمان در این شرایط همانند سربازان گمنام در خط مقدم جبهه نبرد با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت شهرستان اهر و منطقه ارسباران یادآور شد: هر پزشک و پرستاری که در مقابله با کرونا به فیض شهادت نائل گردیده در واقع سرمایه‌ای از دست داده‌ایم که وجودشان برای سلامتی مردم ضروری بود؛ لذا قدردانی از فداکاری و مجاهدت کادر درمان کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.