به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عبدالرضا واعظی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این مرکز برای استقرار واحدهای فناور شهرستان شبستر به منظور حمایت از کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان با حمایت پارک علم و فناوری استان در دانشگاه پیام نور بنیس ایجاد می شود.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: مرکز رشد واحدهای فناور بنیس با هدف حمایت از ایده های فناورانه برای رسیدن به محصول، در مرحله نخست با استقرار هشت شرکت فناور فعالیت خود را آغاز می کند.
واعظی افزود: خیران بنیسی که به عرصه فناوری ورود کرده اند قرار است با تامین زیرساخت های لازم در مجتمع دانشگاهی پیام نور این روستا در آینده، زمینه را برای راه اندازی شهرک تحقیقاتی در این مجموعه آماده کنند تا امکان تولید محصولات دانش بنیان در این شهرک فراهم شود.
معصومی، رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی هم گفت: مرکز رشد بنیس نخستین مرکز رشد این دانشگاه است که راه اندازی آن موجب اشتغال، توسعه فناوری و خودکفایی در منطقه خواهد شد.
رییس مجمع خیران بنیس هم با اشاره به آمادگی خیران این روستا برای حمایت از توسعه فناوری با توجه به افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی در این روستا گفـت: برای ایجاد مرکز رشد بنیس ، خیران حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.
مرکز رشد واحدهای فناور بنیس قرار است در دانشگاه پیام نور بنیس به عنوان نخستین روستای دانشگاهی کشور که این دانشگاه نیز با هزینه خیران این منطقه ساخته شده است، دایر شود.

منبع: ایرنا