به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مجید شقاقی پور رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات امتحانات نوبت اول پایه‌های دوازده گانه و نهایی پایه دوازدهم، از برگزاری حضوری امتحانات دروس فارسی و ریاضی پایه اول و دوم ابتدایی پس از اخذ مجوز از کارگروه مدیریت بیماری کرونا و فقط در مناطق زرد خبر داد.

وی افزود: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صرفا در مناطق زرد مطابق آیین نامه‌های مربوط به دورهگهای تحصیلی با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام خواهد شد.

شقاقی پور گفت: براین اساس، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند، برگزار خواهد شد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آزمون دروس فارسی و ریاضی دوره اول و دوم ابتدایی صرفا در مناطق زرد به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه بندی دانش آموزان و رعایت کامل نکات بهداشتی به‌عمل خواهد آمد.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در دوره اول و دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش چنانچه شرایط حضور فیزیکی دانش آموزان محیا نباشد، آزمون‌ها بصورت مجازی با مسئولیت معلم مربوطه و نظارت مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ارزشیابی دروس شایستگی فنی شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و استاندارهای مهارت شاخه کار و دانش و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه در دروس غیرنهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا