فضای انتخابات نباید موجب بلاتکلیفی در عرصه اقتصادی شود / مجریان و ناظران انتخابات باید امین مردم باشند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تلاش همه مسئولان برای تحقق شعار سال، گفت: اجرای سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در عرصه اقتصاد و حمایت از تولید و اشتغال در هر شرایطی باید ادامه یابد و فضای انتخابات نباید موجب بلاتکلیفی در این زمینه شود.

فضای انتخابات نباید موجب بلاتکلیفی در عرصه اقتصادی شود / مجریان و ناظران انتخابات باید امین مردم باشند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی، افزود: نباید اجازه دهیم در دو ماه آینده به بهانه انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت بلاتکلیفی در حوزه اقتصادی ایجاد شود؛ چرا که نتیجه انتخابات هرچه باشد سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام در این حوزه باید با قوت ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، شاهد موفقیتی دیگر برای نظام اسلامی باشیم و نتیجه این انتخابات در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مجریان و ناظران انتخابات باید برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند، گفت: هرچند مردم ایران بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت به مسائل سیاسی آگاه هستند، اما همواره در آستانه انتخابات شاهد تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی برای دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب هستیم و وظیفه داریم که برای بی‌اثر کردن این تبلیغات و توطئه‌های بدخواهان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هر رأی مردم در انتخابات، به منزله تایید نظام و حاکمیت است، افزود: اگر مردم اطمینان داشته باشند که رأی آنها تاثیرگذار است و مجریان و ناظران انتخابات، امانت‌داران خوبی هستند، مطمئنا انگیزه آنها برای حضور در انتخابات افزایش می‌یابد.

جبارزاده اضافه کرد: وظیفه مجریان و ناظران انتخابات، عمل به قانون و همدلی و همکاری در راستای برگزاری انتخاباتی سالم است و امیدواریم با عمل به وظایف قانونی شاهد مشارکت رو به رشد مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت، باید امین مردم باشند، گفت: دخالت دادن تفکر و سلیقه سیاسی در انتخابات و رأی مردم، گناهی نابخشودنی است و دست‌اندرکاران انتخابات باید نسبت به حفاظت از رأی مردم به عنوان حق‌الناس حساس باشند.

وی افزود: همه افراد می‌توانند در عرصه تبلیغات انتخاباتی حضور داشته باشند، اما اگر عضو هیأت‌های اجرایی یا نظارت بر انتخابات هستند شرعاً و قانوناً مجاز به فعالیت به نفع یا ضرر هیچ جریانی در انتخابات نیستند و اگر مواردی از دخالت مجریان یا ناظران در جریان انتخابات مشاهده شود بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

جبارزاده با تاکید بر همدلی، صمیمیت و همکاری اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان، گفت: امیدوارم با استفاده از تجربه موفق انتخابات سال ۹۴، امسال هم انتخاباتی در شأن نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران برگزار و این انتخابات را به سند افتخار استان تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر تشکیل سریع هیأت‌های اجرایی انتخابات در همه شهرستان‌های استان، از آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد و گفت: در صورت تایید مراجع ذی‌صلاح مقدمات این امر در سریع‌ترین زمان فراهم خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به کثرت داوطلبان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در دو حوزه انتخابیه استان و انتخابات شوراهای اسلامی، تاکید کرد: این موضوع نباید موجب رفتارهای خارج از چارچوب قانون شود و لازم است فعالیت‌های انتخاباتی به دقت رصد و تخلفات احتمالی سریعاً به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گزارش شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه هیأت نظارت، امانت‌دار رأی مردم است، گفت: باید با حرکت در مسیر قانون، با تمام توان نسبت به مسئولیتی که به ما محول شده است اقدام کنیم.

صمد عزیزی تاکید کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات و تحرکات مربوط به انتخابات در استان توسط اعضای هیأت نظارت رصد می‌شود.

وی گفت: عدم استفاده از امکانات دولتی، رعایت اعتبار و حرمت افراد و جلوگیری از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه از جمله خطوط قرمزی است که باید رعایت شود.

عزیزی همچنین با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ فرمانداری و بخشداری استان، خواستار تسریع در تشکیل این هیأت در فرمانداری ها و بخشداری‌های باقی‌مانده شد.