به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی، در خصوص روند اجرای مراحل انتخابات ۲۹ اردیبهشت در استان، گفت: سه میلیون و ۱۴۵ هزار تعرفه رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و همین تعداد برای انتخابات شوراهای اسلامی و ۴۲۱ هزار تعرفه رأی نیز برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در دو حوزه انتخابیه استان پیش‌بینی و تهیه شده است.

وی از تشکیل ۴۴ هیأت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان با عضویت ۵۷۲ نفر خبر داد و گفت: این انتخابات در ۶۲ نقطه شهری و ۲۰۱۱ روستا برگزار می‌شود.

شبستری افزود: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها علی‌رغم تعطیلات نوروزی، به صورت پرشوری انجام شد و بیش از ۱۴ هزار نفر در این انتخابات نام‌نویسی کردند که نسبت به دوره قبل، ۱۰ درصد افزایش داشت.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس، گفت: در حوزه مراغه و عجب‌شیر ۵۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که با انصراف دو نامزد و رد صلاحیت یک نامزد توسط هیأت اجرایی، در نهایت ۵۶ نفر باقی مانده‌اند که صلاحیت آنها توسط هیأت نظارت بررسی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه اهر و هریس هم ۴۶ داوطلب ثبت‌نام کرده بودند که صلاحیت سه نفر از آنها توسط هیأت اجرایی رد شده و ۴۳ داوطلب باقی‌مانده به مرحله بررسی صلاحیت توسط هیأت نظارت راه یافته‌اند.

شبستری با تاکید بر رعایت دقیق قانون در عرصه انتخابات، گفت: هیچ‌کس حق استفاده از تریبون‌های عمومی و امکانات دولتی در انتخابات را ندارد و طرفداران نامزدها باید از هتک حیثیت افراد در تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی نباید وارد فضای دوقطبی در عرصه انتخابات شوند، افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت به شدت نسبت به تخلفات انتخاباتی حساس هستند و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و قوانین و مقررات انتخاباتی را فصل‌الخطاب می‌دانند.

شبستری همچنین با تاکید بر تعامل و همکاری هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان، گفت: ایجاد امید در بین مردم هدف مشترک همه دست‌اندرکاران انتخابات است و باید با همدلی و صمیمیت بتوانیم انتخاباتی کاملاً آزاد، سالم، باشکوه و با حضور فعالانه مردم در تعیین سرنوشت کشور برگزار کنیم.