به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اهر گفت: تاکنون بالای ۹۰۰۰ تست کرونا از مردم شهرستان اهر اخذ شده است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به چهار هزار و ۴۹۱ نفر رسید و متأسفانه از مجموع مبتلایان؛ ۱۷۹ نفر از همشهریان‌مان بر اثر این بیماری جان‌باخته‌اند.

وی افزود: دلیل بالا بودن آمار مبتلایان در شهرستان اهر این است با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روند اخذ تست کرونا را سرعت داده و با برپایی دو مرکز سیار تست کرونا در سطح شهر نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر به بیماران هوراند، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و اهر خدمات‌رسانی می‌کند؛ ابراز داشت: مداخلات باعث شده تا ۵۰ درصد آمار بستری بیماران در بیمارستان اهر کاهش یابد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۳۰ درصد جمعیت شهری اهر در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار سکونت دارند و وضعیت زندگی آنها آن‌چنان مطلوب نیست؛ از این‌رو از خیرین تقاضا داریم در صورت امکان از قشر کم درآمد و ضعیف حمایت کنند.

وی از کاهش ۵۰ درصدی آمار جان‌باختگان کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: کاهش نسبی آمار جان‌باختگان دلیل بر عادی‌انگاری شرایط کرونایی نمی‌شود بلکه هنوز در زمینه ابتلای شهروندان نگرانی زیادی وجود دارد

شناسایی بیماران کرونایی توسط بسیجیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این جلسه گفت: هر کسی که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و مقابله با کرونا فعالیت می‌کند یک بسیجی واقعی و مخلص است.

سرهنگ پاسدار موسی صفی از روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر خبر داد و افزود: مدیریت و ساماندهی خدمات‌رسانی به خانواده‌های درگیر با ویروس کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: بسیجیان در پویش خانه به خانه ۵۰۰ نفر با علائم کرونا را شناسایی کرده‌اند و از این تعداد ۹۰ نفر از نظر معیشت دچار مشکل بودند که اولین قدم برای هر خانوار یک بسته معیشتی به ارزش حداقلی ۳.۵ میلیون ریال تحویل داده‌ایم.

صفی با ذکر این‌که فعالیت‌های اجتماعی سپاه شهرستان اهر با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به هیچ عنوان متوقف نشده است، گفت: هستند از مردم ما که نه کسی برای رسیدگی دارند و نه درآمد و معیشت مطلوبی دارند.