به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آزادراه تبریز- سهند به طول ۲۰ کلیومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

این آزادراه به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده که ۴۰ درصد از اعتبار آن سهم دولت بوده است.

با بهره‌برداری از این آزادراه، بار ترافیک مسیر تبریز- آذرشهر کاهش یافته و ساکنان شهر ۱۳۰هزار نفری سهند در مدت زمان کمتری نسبت به مسیر فعلی، مسیر تبریز تا سهند را خواهند پیمود.

عرض این آزادراه ۳۶ متر شامل ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت بوده و در مسیر آن ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل بزرگ اجرا شده است.

اجرای آزادراه تبریز- سهند از سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود، اما از سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و واگذاری عملیات اجرایی آن به بخش خصوصی، پیشرفت فیزیکی آن سرعت گرفت و در مدت دو سال، آماده بهره‌برداری شد.

تلاش برای تکمیل و اتمام آزادراه تبریز- سهند از این رو حائز اهمیت مضاعف است که شهر ۱۳۰ هزار نفری سهند، سرریز جمعیت تبریز را در خود جای داده و پیش‌بینی می‌شود جمعیت آن در سال‌های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.