به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین داده ‌های آماری آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر به چهار هزار و ۴۹۱ نفر و جان ‌باختگان به ۱۷۷ نفر رسید.

وی گفت: از مجموع مبتلایان سه هزار و ۹۵۲ نفر از جمعیت شهری و ۵۳۹ نفر از جمعیت روستایی به کرونا مبتلا شده‌اند، این امر نشان می‌دهد شهر اهر آلوده‌ترین نقطه از نظر شیوع کرونا است.

میرزاپور با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان اهر از نظر کووید -۱۹ بسیار شکننده است، گفت: با همراهی مردم و به خصوص اصناف و کسبه و مسئولین شهرستان فعلاً وضعیت بخش‌های بستری از نظر تعداد بیماران بستری با علائم تنفسی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است ولی بیماریابی توسط واحدهای سیار نشان‌گر آلودگی بالا در سطح شهرستان اهر است، به‌طوری‌که حداقل ۴۰ درصد نمونه‌های اخذ شده مثبت اعلام می‌شود، یعنی حداقل از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر مثبت است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند باعث صعود مجدد موارد بستری و افزایش مرگ و میر شود، افزود: بسیاری از خانواده‌ها طی این ۱۰ ماه داغدار شده‌اند و بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند و آثار و تبعات اقتصادی این بیماری سال‌ها خواهد ماند.

وی ادامه داد: همه مردم در قبال سلامت جامعه مسئولیت دارند، همه باید ماسک بزنند، فاصله‌ی ۱.۵ تا ۲ متری را رعایت کنند، دست‌های خود را مکرراً شست‌وشو دهند و از حضور در هر تجمعی اعم از عروسی، مراسم عزاداری، مهمانی و دورهمی، مکان‌های پر ازدحام خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: افراد سالمند، افراد مبتلا به فشارخون بالا و دیابت، افراد چاق و افراد بالای ۶۵ سال تا کنترل بیماری بجز در مواقع اضطراری در خانه بمانند و از حضور آن‌ها حتی در تجمعات خانوادگی خودداری شود. حدود ۸۰ درصد موارد ابتلاء علائمی ندارند بنابر این افرادی که بدون ماسک بیرون از منزل تردد می‌کنند عملاً باعث گسترش بیماری می‌شوند و ناخواسته باعث بیماری و یا حتی مرگ یک انسان شوند.