به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای محدودیت های کرونایی اعمال شده و همکاری مردم اظهار کرد: با انجام اقدامات خوب و همکاری مناسب دستگاه های مختلف در زمینه مقابله با بیماری کرونا به  دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده ایم.
ایرج حریرچی با اشاره به اینکه ما از مردم درخواست داریم که در زمینه رعایت دستورالعمل ها و بهداشت فردی همکاری بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشند، بیان کرد: در حال حاضر محدودیت های اعمال شده بر اساس مصوبات ستاد ملی کروناست و این محدودیت ها بنا بر گفته رئیس جمهور تا پایان کرونا با ما خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر افزایش یا کاهش محدودیت ها بستگی به وضعیت شهرها از لحاظ میزان بستری های ناشی از کرونا دارد و اگر مردم دستورالعمل ها را به طور دقیق رعایت کنند، وضعیت شهرهای نارنجی به زرد تبدیل خواهد شد و محدودیت ها تغییر خواهد کرد و اگر میزان بستری‌ها افزایش پیدا کند شهرنارنجی به قرمز تبدیل خواهد شد و به طور خودکار محدودیت ها افزایش پیدا می کند.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: از بیماران غیر کرونایی درخواست داریم که مراجعه خود را به پزشکان و مراکز درمانی را به تاخیر نیندازند تا مشکلی برای  بیماران زمینه ای مانند مبتلایان به سرطان، فشار خون و دیابت ایجاد نشود.
او تاکید کرد: در مراکز بهداشتی و حتی بیمارستان های دولتی، محل تردد بیماران عادی و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی با بیماران کرونایی جدا شده است و افراد بدون هیچ دغدغه ای به پزشک مراجعه کنند.
منبع: فارس