به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بلبلی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اهر گفت: تعدادی از خانواده‌های متوفیان کرونایی با اختصاص هزینه‌های ترحیم و احسان درگذشتگان خود زمینه آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

او با قدردانی از حمایت‌های خیران و مردم نوع‌دوست از زندانیان و خانواده‌های آنان افزود: هزینه مراسم ترحیم درگذشتگان کرونایی اهر که صرف آزادی زندانیان شد حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر گفت: برخی از خانواده‌های متوفیان نیز هزینه احسان خود را صرف تامین ۴ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانیان بی‌بضاعت کردند که در ایام کرونایی هیچ‌گونه امکانی برای تحصیل مجازی نداشتند و کمیته امداد نیز ۶ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانیان تامین کرد.

بلبلی گفت: متأسفانه شرایط زندگی خانواده برخی از زندانیان جرایم غیرعمد به گونه‌ای است که حتی دسترسی به تلویزیون و مایحتاج روزمره را هم ندارند به عبارتی هنوز ۳۶ نفر از فرزندان زندانیان نمی‌توانند از تحصیل در فضای مجازی به دلیل نبود تلفن همراه و تبلت بهره‌مند شوند.

او از اختصاص هزینه احسان یک خانواده متوفی در قالب بُن خرید کالا به ۴۵ خانواده زندانیان خبر داد و گفت: تأمین ۱۷۶ لباس برای فرزندان زندانیان، ۶۰ بسته معیشتی، خرید یک دستگاه تلویزیون و ۵۳ بُن فرهنگی به منظور تامین نوشت افزار از دیگر کمک‌های خانواده‌های متوفیان به جای تشریفات اضافی برای اموات در ایام کرونایی است.

بلبلی بابیان اینکه ۱۱۵ خانواده زندانیان، تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر قرار دارند گفت: اگر کمک‌ها و احسان خانواده‌های متوفیان به سمت آزادی زندانیان سوق داده شود زمینه آزادی ۴۵ زندانی جرایم غیرعمد فراهم می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر گفت: ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اهر با اختصاص هزینه‌های مراسم تشییع، ترحیم و میهمانی‌ها از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.