به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده در جلسه افتتاح پروژه‌های راه‌سازی و حمل و نقل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت ما در سازمان راهداری، حذف نقاط پرحادثه، هوشمندسازی جاده‌ها و روسازی آسفالت روستایی است، اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲۱۹ کیلومتر روکش آسفالت به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان در استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح ابرار برای روسازی و بهسازی آسفالت روستایی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر روسازی و بهسازی آسفالت روستایی با ۵۱.۶ میلیارد تومان اعتبار انجام دادیم و تحویل مردم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به ساماندهی نقاط پرحادثه جاده‌های استان، خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۵ نقطه حادثه خیز استان، ۱۰ پروژه با ۱۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

علیزاده، از هوشمندسازی جاده‌های استان خبر داد و گفت: امسال ۳۱ سامانه کنترل سرعت هم در استان نصب شد و روند هوشمندسازی جاده های آذربایجان شرقی سرعت یافت.

روسازی و بهسازی جاده‌های آذربایجان شرقی با بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت‌

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ آذربایجان شرقی حدود ۲۳۴ کیلومتر آزادراه داشتیم، اظهار داشت: امسال میزان آزادراه استان به ۲۸۹ کیلومتر رسید و این استان یکی از بیشترین آزادراه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ کیلومتر اتوبان در سال ۹۷ داشتیم، ابراز داشت: امسال به ۵۸۱ کیلومتر رسیده و روند تکمیل و احداث اتوبان در استان با سرعت مناسبی پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، حجم راه‌های اصلی استان در سال ۹۷ را یادآور شد و گفت: ۹۹۳ کلیومتر راه اصلی ما امسال به ۱۰۵۱ رسیده است و گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های اصلی استان به دلیل عدم توجه و عدم صرف هزینه نگهداری، رو به اضمحلال بودند، خاطر نشان کرد: امسال و سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی و نگهداری راه‌های اصلی استان توزیع شده است.‌

سلطانی با بیان اینکه باید اتوبان تبریز-اهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسید، افزود: قول ما برای اتمام ۴ کیلومتر باقیمانده، به دلیل اتمام فصل کاری و فرا رسیدن سرمای زودرس، نتوانستیم پروژه را به اتمام برسانیم که فقط با ۲۰ روز کاری با دمای بالای ۱۵ درجه، می‌توانیم این پروژه را تکمیل و افتتاح کنیم.

وی از اجرای ۷۴ پروژه بازآفرینی شهری در ۲۵ محله استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی اجرا شد و ۶.۷ متر مربع در این شهرها به سطح سرانه خدمات عمومی محلات اضافه کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تصریح کرد: ۲۲ هزار هکتار مساحت تبریز است که ۲۵ درصد آن بافت ناکارآمد است که باید به سرعت نسبت به بازسازی این مناطق اقدام شود.

منبع: تسنیم